جوز منی : (هرم سداسی )دست بردار: شش هرمی (عربی و فارسی)

مدونة الشاعرجاسم ثعلبی (الحسّانی) فی اللغه العربیه و الفارسیه

.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

جوز منّی

ابذکریاتی وحدی خلنی

نار تلهب بیهه العب قوم روح ابتعد عنّی

لا تلهبک نار گلبی او تبغی تلعی خفت و اترابات مثلی

من نصحتک هالنصیحه خذها تاریخ السعاده و لا تمرنی او لا تذمنی

ما سلبت او لا غدرت او لا لبست العار مثلک ما چنت ارکض واغنّی الوکت غثنی

یا زمانی

ضاع کل حبی او حنانی

الکنت احبه و اشکی همه شال من گلبی او نسانی

ابدار غربه ابعید دربه او باع گلبه  عذب اگلیبی او جفانی

بالحلم و انطر دمعته ریت ازوره من شفت عینه تغازل تیهت کل المعانی

انت عیدی من جمالک قاصدک والورده بیدی انحرگت ابناری او سنانی داوی آنی

معنی :

دست بردار

خاطراتم چشم دیدار

در درونم آتشی زد شعله ور شد دردت انگار

دور شو آتش نگیری در درونم  سنگِ قلبم درد و آزار

بشنو از آهم نصیحت شاید آن زنگِ سعادت در کمالت تاج سردار

ساده بودم دورم از مکر و خیانت دل به ذلت تن نداده خسته هستم نزد دلدار

ای زمانم

گم شدم در دیدگانم

آن نگین سبز و روشن دور شد از قلب و جانم

در غریبی بی نصیبی دل فروشی کرده چشمت اثرش آه و فغانم

خواب دیدارت چو دیدم پر کشیدم در آسمان رنگین کمانم  دُر شده حرف از زبانم

با تو شادم از جمالت کور شد رنگِ  خیالم  ناگهانی از سنانت  سوختم آتش فشان زد از دهانم

قالب الهرم ابداع جدید من:

قالب هرم ابداعی جدید از :

جاسم ثعلبی (حسّانی) 08/12/1392

 





:: برچسب‌ها:
جوز منی : (هرم سداسی )دست بردار: شش هرمی (عربی و فارسی) ,
:: بازدید از این مطلب : 1636
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : جاسم ثعلبی (حسانی )
ت : جمعه 9 اسفند 1392
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی